histats.com

How to Prepare Tasty Rendang ayam cara saya

Rendang ayam cara saya.

Rendang ayam cara saya You can cook Rendang ayam cara saya using 9 ingredients and 6 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Rendang ayam cara saya

  1. It's of Ayam seekor.
  2. You need of Lada kering direndam buang biji.
  3. It's of Bawang merah 3 biji (yang besar).
  4. Prepare of Bawang putih 5 biji.
  5. Prepare of Halia sebesar ibu jari.
  6. Prepare of Lengkuas sebesar ibu jari.
  7. It's of Kerisik.
  8. It's of Santan.
  9. You need of Serai 2 batang (di titik).

Rendang ayam cara saya step by step

  1. Cuci ayam dan toskan..
  2. Blender bahan bertanda *..
  3. Panaskan minyak tumis 4 sekawan, masukan bahan blender dqan serai. Masak hingga pecah minyak..
  4. Masukkan ayam kacau rata. Biarkan sekejap dan masukkan air paras ayam. Biarkan hingga menggelegak. Kalau nak buat kering tak perlu letak air,letak santan terus..
  5. Masukkan pula kerisik. Akhir sekali masukkan santan, garam dan gula secukup rasa. Kacau rata dan siap..
  6. Saya suka berkuah sikit rendang nie sebab anak suka makan dengan nasi selain makan dengan ketupat..

More Articles

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "How to Prepare Tasty Rendang ayam cara saya"

Post a Comment