histats.com

How to Cook Tasty Rendang Daging Simplecara saya

Rendang Daging Simplecara saya.

Rendang Daging Simplecara saya You can have Rendang Daging Simplecara saya using 15 ingredients and 7 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Rendang Daging Simplecara saya

  1. It's 1 kg of daging lembu.
  2. Prepare of santan 2 kotak kecil.
  3. Prepare of bawang merah 4biji*.
  4. You need of bawang putih 8ulas*.
  5. It's of bawang holland separuh biji*.
  6. It's of cili kering 20biji*.
  7. Prepare of halia*.
  8. You need of lengkuas*.
  9. It's of kunyit hidup*.
  10. Prepare daun of limau purut.
  11. You need daun of kunyit.
  12. It's of air asam jawa.
  13. Prepare of garam.
  14. Prepare of gula.
  15. Prepare of secukup rasa.

Rendang Daging Simplecara saya instructions

  1. Blendkan semua bahan yang bertanda* sehingga hancur sebati.. cili kering nak blend asing pon boleh...
  2. Kemudian masukkan bahan yang dah diblend ke dalam periuk...
  3. Masukkan sekali daging yang sudah dipotong kecil (senang dan cepat masak), santan, daun limau purut, daun kunyit, air asam jawa...
  4. Tambahkan sekali garam, gula dan secukup rasa.. biarkan masak sehingga mendidih...
  5. Bila dah mendidih, rasa rendang tadi.. jangan terlebih garam sebab nanti nak keringkan rendang...
  6. Kemudian boleh tunggu sampai rendang tuu kering and siap version saya tak terlampau kering dan tak terlampau basah.. kena pandai adjust jee .
  7. Simple kan SELAMAT MENCUBA .

More Articles

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "How to Cook Tasty Rendang Daging Simplecara saya"

Post a Comment